Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Aziz Koçal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaz aylarında ve bayram döneminde vatandaşların sık sık araç kiralayabildiğini, yüksek talebin ise fırsatçıları harekete geçirdiğini söyledi.
Araç kiralama yapan bazı işletmelerle ilgili tüketicilerden son dönemde şikayet aldıklarını dile getiren Koçal, yoğun talebin fırsata çevrilebildiğini, vatandaşların bu konuda dikkatli olması gerektiğini anlattı.
Koçal, vatandaşların öncelikle güvenilir işletmelerden araç kiralaması
gerektiğine dikkati çekerek, şu uyarılarda bulundu:
"Tüketici, aracı kiralarken teslim almadan önce otomobilin fiziki durumunu
tespit etmeli ve dört bir tarafının fotoğrafını çekmeli. Yine araç teslim
edilirken de aynı yöntem yapılmalı. Bu durum, kiralama şirketi ile yaşanacak
sorunların önüne geçecektir. Çünkü son dönemde otomobil kiralama işi yapan bazı
şirketlerin aracı teslim aldıktan sonra tüketiciye farklı masraflar fatura
ettiğine dair şikayetler alıyoruz."
"BAŞKASININ ARACA VERDİĞİ ZARARI SİZE ÖDETMESİNLER"
TÜDEF Başkanı Koçal, burada sadece kiralama şirketinden kaynaklı fırsatçılık
yaşanmayabildiğini, özellikle günlük veya saatlik kiralamalarda aracın
belirlenen otoparklara bırakılabildiğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Aracı kiralayan tüketici anahtarı otomobilin içinde bırakıyor ve
şirket de kapıları otomatik olarak uygulama üzerinden kapatıyor. O aracı
kiralamak isteyen başka bir vatandaşa sistem üzerinden kapılar açılarak
anahtarı kiracının alması sağlanıyor. Bu döngü böyle sürüyor. Burada iki
tüketici arasında araç kontrol edilmeyebiliyor. Bu nedenle bir başkasının
verdiği zararı ödememek için de aracın fotoğraflarının çekilmesi
gerekiyor."
"KREDİ KARTINIZI İPTAL EDİP NOTERDEN FATURAYA İTİRAZ EDİN"
Aziz Koçal, bu konuda Kadıköy'de benzer olayı yaşayan bir tüketicinin
kendilerine ulaştığını kaydederek, "Tüketiciye, 'kredi kartını iptal
etmesini ve gelen faturaya noterden itiraz etmesini' söyledik. Vatandaşımız
itiraz edince birkaç gün sonra karşı taraf faturayı iptal etti." şeklinde
konuştu.
Faturanın iptal edilmemesi halinde vatandaşın tüm belgelerle tüketici hakem heyetlerine iptal için başvurabileceğini dile getiren Koçal, "Tüm bunlara rağmen kiralama yapan şirket ilamsız icra başlatmışsa, ilamsız takibin tebliğ tarihinden itibaren 7 gün içinde itiraz edilmelidir." açıklamalarında bulundu.
Son Yazılar
Havaalanı Transfer Hizmeti Nedir
Operasyonel Araç Kiralama Nedir
Araç Kiralamada Dikkat Edilmesi Gerekenler